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Samstag, 31. August

The Hara Kee Rees [D] / The Gee Strings [D]

60s Garage Punk/ 77 Punkrock

Es muss wohl nicht extra betont werden, dass die grandiosen THE HARA-KEE-REES aus Köln zu den wichtigsten und besten 60s-Garage-Punk-Gruppen aller Zeiten zählen. Keine in Deutschland beheimatete Band dieses Genres kann sich mit den HARA-KEE-REES nur annähernd vergleichen, und auch anderswo gibt es nur wenige, die an ihre fehlerlose Mischung all dessen herankommen, was den 60s-Garage-Punk-Stil ausmacht. Eine Stimme, die vor Frust, Hass und Hohn nur so trieft, schneidende Riffs wie von den SONICS und WAILERS, krachende und scheppernde Drums, ein nervenzerfetzendes Saxophon, eine wummernde Orgel und ein nach vorne treibender Bass. Bei den HARA-KEE-REES ist einfach alles – vom im roten Bereich befindlichen Sound bis hin zum klassischen Outfit – absolut authentisch und archetypisch! ( Ox Fanzine)

 

Undoubtedly, The Gee Strings are one of the outstanding ´77 punkrock bands in Europe. With authentic and sovereign raw energy, they passionately blast their 2 minute songs through the speakers, always with the optimal doses of sex, sweat, and rock & roll.

Since 1994 they have performed over 600 live shows in whole europe and Brazil and have released a bunch of records all over the world!

 

Einlass: 20h, Beginn: 21.30h, Eintritt: 10€



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The Hara Kee Rees
The Gee Strings



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The Hara Kee Rees

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The Gee Strings

Dienstag, 03. September

Hodja [DEN]

Voodoo Blues, Garage Rock

Diese Band hat mehr als 1001 Geschichten – Und sie sind alle wahr! Jede einzelne ist nachprüfbar und stimmt und ist in ihrer Weisheit unübertroffen.
 
Wild, ungezügelt, frei
 
HODJA ist heruntergekochter, schwarzer Rock’n’Roll! Gospel. Soul. Voodoo. Zerschnitten von einer Gitarre, die Herrn SPENCER Freude machen würde. Eine Gitarre, die verhallt und losgelöst ihre Attacken abfeuert. Die stöhnt und schreit. Nicht weiter erstaunlich, dass HODJAs Stammbaum tief im New Yorker Boden verwurzelt ist. HODJA ist aber ebenso anarchistisch, wild, ungezügelt und frei. Losgelöst vom hippen Musikgeschäft, Szenepolizei und sonstigen Vorgaben. Dass der dä-nische Hippiestaat Christiana neben New York ein weiterer Bestandteil der Vita ist, lässt daher niemanden erstaunt zurück. Dass dort die Aufnahmen beider Alben gemacht wurden, eine weitere schöne Geschichte.
 
Kraft, Energie, Magie
 
Claudius Abesodo Gamiel Winston King Pratt aka Gamiel Stone ist der Frontmann. Aus New York. Seine ersten Demos in der Lower East Side in einem Appartment mit Huey Morgan von den FUN LOVIN’ CRIMINALS  eingespielt. Teil der New Yorker Underground Szene zwischen den RAMONES, JOHN LURIE, MIKE DOUGHTY, ABSOLUTION und CROMAGS, ging er ir-gendwann nach Kopenhagen um dort REVEREND SHINE SNAKE OIL CO zu gründen, unter anderem mit …
Matthias Arbo Klein aka Colonel Taz aka F.W. SMOLLS. Ein begnadeter Schlagzeuger, charisma-tisch mit eigenem Stil, dessen größter Einfluss auch sein Lehrmeister war: Jerry Granelli, der einst auch bei THE GRATEFUL DEAD oder mit ORNETTE COLEMAN spielte.
Und dann Boi Holm aka Tenboi Levinson. Musiker, Produzent und Komponist aus Christiana. Er schreibt Filmmusik, vertont TV-Serien, Installationen, spielt Funk, Punk, Jazz, New Wave, Blues, Rock und vieles mehr. Das Trio fasziniert durch seine Kraft und Energie, durch seine Magie auf der Bühne.
 
Aus dem Stand aus der Taufe gehoben
 
Mit “The Band” brachten HODJA 2015 unverhofft ein Debüt-Album, das in jeder Epoche der Rockmusik hätte seinen Zauber entfalten können. Der wahre Rock’n’Roll ist schwarz. Seine Wur-zeln sind dunkelschwarz. Und HODJA bringen all das wieder zum Vorschein. Ein eingängiger Zau-ber, dem man sich nur schwer entziehen kann.
Knapp ein Jahr später steht “Halos” in den Platten-Regalen von Vintage-Liebhabern. Der zweite Streich ist wesentlich subtiler und gemeiner. Es knurrt und wimmert aus jeder Ritze, es brummt und summt und fasziniert mit Details.
2018 ist es dann Zeit für Kapitel drei: Mit “The Flood” hält das Trio weiter die Spannung und ver-dichtet zunehmend ihr Werken und Wirken. Die Kritiken wetteifern um das größte Lob über die neun Songs voller dunkel-dreckiger Soundmagie. Zurecht: Wieder ist jedes Stück für sich ein Zauberspruch.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21h, Eintritt: 10€



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Hodja




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Hodja

Freitag, 06. September

Doc Rotten [USA]

High Energy Punk Rock

Doc Rotten formed in Trenton, NJ during the Winter of 2017. After a few local shows, the punk rock quartet immediately went into the studio to record their debut EP Fallout. Followed by their sophomore EP Sick and Suffering six months later, they set out on their very first tour. Their blue-collar mindset and work ethic constantly push them to write, record, and tour.

Their third EP Illusion To Choose, which was produced and recorded by The Bouncing Souls’ Pete Steinkopf, released on August 31st, 2018. The band started touring in support of this release in September with shows in Japan, Europe, and North America.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21:30h, Eintritt: 8€



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Doc Rotten




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Doc Rotten

Montag, 09. September

Koza Mostra [GRE]

Ska, Rock, Punk,Traditional Rebetiko

KOZA MOSTRA wurden 2012 von Ilias Kozas in Griechenland gegründet. Mit Ihrer Mischung aus Ska, Rock, Balkan , Punk Musik und Rebetiko (Traditionelles griechisches Musik Genre). 2013 nahmen sie mit Ihrem Song „Alcohol is free“ an der Vorrunde des Eurovision Song Contests teil. Ohne Probleme schafften sie es sogar in die Finalrunde in Malmö und erreichten den 6 .Platz im Finale.
Ihr letztes Album „Corrida“ erschien Ende 2017.

 

Einlass: 20, Beginn: 21h, Eintritt: 8€



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Koza Mostra




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Koza Mostra

Dienstag, 10. September

The Woggles [USA] / The German Potatoes [D]

Garage Rock / Soul / Indie/ Garage

For a band to not only last 30 years together but keep scaling more imposing heights, it’s going to need a sense of purpose. In the case of The Woggles, the seasoned garage rockers are greeting the milestone with a renewed rallying cry to move ever forward, a three-syllable statement of intent which also serves as the title of their new album on Wicked Cool Records, Tally Ho!
“Tally-ho” is the traditional call of the British hunter upon seeing a fox. This distinctive exclamation serves as a mission statement, then, for a band eager to go forth and conquer. “The band is not as much an institution as a way of life,” says frontman “The Professor” Mighty Manfred. “The main thing is to keep swimming, since the shark that fails to swim dies.”
Suited up and riding shotgun on the hunt alongside Manfred are guitarist Flesh Hammer -- who first cut his teeth with ’80s buzz band Guadalcanal Diary -- and the sock-it-to-them rhythm section of bassist Buzz Hagstrom and drummer Dan Eletxro, both also sometime members of savage English rockers Graham Day & The Gaolers.
“One of our strengths is that all the members contribute songs and song ideas,” notes Manfred. “On Tally Ho!, Dan and Buzz both have songs that Little Steven picked as singles from the album, ‘What You Think We Are’ and ‘Waiting For The Rain,’ respectively.”
“Alan Freed once said that ‘Rock and roll is a river of music that has absorbed many streams,’” quotes Manfred. “The Woggles drink from its many tributaries, from early rock and roll and R&B to ’60s garage rock, British Invasion, ’60s soul and forward.”
Fusing pure rock and soul from vintage sources into their own singular sound, The Woggles lay it down hard and loud but with more majesty than recklessness. Their beats and riffs are as strident as Manfred’s swagger and strut onstage. Having played in the past with Johnny Cash, Link Wray, The Zombies and nearly every garage rock group worth its salt, they’re celebrating both Tally Ho! and 30 years as a group on tour in the U.S. throughout 2017, with dates in Europe and Japan planned for 2018. As Meredith Ochs wisely advised on NPR All Songs Considered: “Go see a Woggles show. It will change your life.”
Recording of this particular rock and roll fox hunt, their fourth full-length effort for Wicked Cool, was overseen at Athens, Georgia’s Chase Park Transduction studio by Jim Diamond, ex-bassist for The Dirtbombs and producer of the first White Stripes and Von Bondies albums as well as veteran of projects with Electric Six, The Mooney Suzuki, The Sonics and The Fleshtones among others.

 

Treibender Garage Rock aus den Vorstadtkellern einer Chemie-Provinz zeigt extrovertierten Bühnentanz, gemischt mit Lärm und Laune.
Dabei kommen sie auch ohne Schuss in Stimmung und bieten eine Soundkulisse die den Schimmer vergangener Tage auffunkeln lässt.
Zwei röhrenwarme Gitarren binden sich mit Bass, Schlagzeug und vereinzelten Syntie-Sounds zu dem was man an ehrlicher Indie Musik so sehr liebt.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21h, Eintritt: 10€



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The Woggles
The German Potatoes



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The Woggles

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The German Potatoes

Mittwoch, 11. September

Press Club [AUS]

Indie

From conception in a garage in the Melbourne suburb of Brunswick Press Club are the musical embodiment of the attitude of a generation experiencing impermanence in every way. Frenetic and raw, the band’s long awaited debut
album, Late Teens, was self produced, recorded, mixed and independently released.
Late Teens was recorded over six weeks when bassist Iain MacRae’s house was converted into a temporary songwriting sweatshop where the band wrote forty songs that were distilled into the dozen that make up the track list on Late Teens. Relying upon the experiences of their friends and people they know as subject matter, Late Teens thematically approaches displacement, relationships, internal turmoil, gentrification and inequality.


The album was recorded truly live over one week at The Aviary studios, Abbotsford with guitarist, Greg Rietwyk, at the
helm. The band used minimal over dubs to create an unadulterated, and as honest record as possible.
Fast, straight to the point and up in your face. The buzz-saw guitar laden, self-assertion of ‘Headwreck’, the first single from the album received loyal attention from music lovers and radio alike. As was the story with more recent track ‘Suburbia’ with both tracks landing additions at triple j and FBi.


Press Club is vocalist Natalie Foster, guitarist and engineer Greg Rietwyk, bassist Iain Macrae and drummer Frank Lees.
A relatively new band, Press Club have racked up over 90 shows since their first in February 2017 and amassing a
supports resumé from Hell including playing alongside the formidable new wave of Australian bands WAAX, Slowly
Slowly and Tired Lion; as well as supporting mainstays of homegrown counter culture: Ceres and DZ Deathrays. Not to mention gracing the stages at some of Australia’s finest festivals – Falls Festival, Festival of the Sun, NYE On The Hill, Pool House Party and Fairgrounds.


One of Australia's truly independent bands, Press Club continue on their unsigned, unbridled romp with 2018 having
seen the band crisscross the country supporting The Smith Street Band in their visit to every state and territory on one epic tour of over 30 dates.

 

Einlass: 20h, Beginn: 21h, Eintritt: 12€



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Press Club




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Press Club